Jak nie zbankrutować w pierwszym roku działalności? 4 sposoby na tanią i skuteczną reklamę w internecie

Założenie własnej firmy jest obecnie proste, dzięki czemu w ciągu zaledwie kilku dni można zostać szefem samego siebie. Ale to dopiero początek drogi do zarabiania godziwych pieniędzy – krok drugi, to poinformować innych o swoim istnieniu. Klienci nie będą tłumnie korzystać z Twoich produktów lub usług, jeśli nie będą mieć pojęcia o Twoim istnieniu. Reklama to podstawa.

Niewiele jest firm, które funkcjonują dzięki sprawnemu systemowi poleceń, większość przedsiębiorców, szczególnie tych raczkujących, potrzebuje profesjonalnej reklamy. Wbrew pozorom, nie musi być ona droga, natomiast powinna być przemyślana i docierać do potencjalnych klientów odpowiednimi kanałami. Najskuteczniejsze będzie wykorzystanie potencjału internetu – reklama w sieci to podstawa dla niemal każdej branży.

1. Strona internetowa

Konieczność założenia strony internetowej odzwierciedla proste powiedzenie – kogo nie ma w sieci, ten nie istnieje. Strony internetowe mają dziś praktycznie wszystkie firmy – zaczynając od potężnych koncernów, a kończąc na osobach prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Strona internetowa nie musi być mocno rozbudowana – wystarczy prosta informacja o ofercie firmy oraz dane kontaktowe. Oczywiście, im więcej treści, tym lepiej. Strona nie musi być też droga – proste strony, dostosowane również pod urządzenia mobilne, można znaleźć w cenie nawet poniżej 300 złotych. Dla właściciela nowo powstałej firmy jest to, co prawda, dodatkowy wydatek, ale warto potraktować go jako inwestycję. Bez choćby najprostszej strony internetowej firma nie będzie zyskiwała nowych klientów, a to prosta droga do szybkich problemów finansowych i konieczności zamknięcia działalności.

2. Pozycjonowanie

Sama strona internetowa nie wystarczy, jeśli będzie trudna do znalezienia dla potencjalnych klientów. Kluczem do popularności strony w wyszukiwarkach jest dobre pozycjonowanie, czyli zadbanie o to, by po wpisaniu przez potencjalnego klienta konkretnych fraz, strona wyskakiwała w wynikach możliwie jak najwyżej. Sposoby i formy pozycjonowania stron można indywidualnie dopasować do potrzeb konkretnej firmy, między innymi pod względem zasięgu terytorialnego czy zakresu oferty. Dobrze prowadzone pozycjonowanie w krótkim czasie przynosi wymierne efekty. I również nie musi być drogie – ceny zaczynają się już poniżej 100 złotych. To niewiele w porównaniu do zysków, jakie można dzięki temu osiągnąć.

3. Media społecznościowe

A przede wszystkim Facebook, który na rynku reklamowym ma coraz większą siłę przebicia. Sama strona internetowa już nie wystarczy, konieczne jest posiadanie fanpage’a firmy na FB. To doskonałe miejsce, w którym można zgromadzić aktualnych i potencjalnych klientów, informować ich o swojej ofercie, nowościach, promocjach czy programach lojalnościowych. Informacje na FB docierają szybko, skutecznie, a przy tym do odpowiednio dobranej grupy docelowej. Co więcej – reklama na Facebooku nie musi być droga, a miesięczną obsługę fanpage-a wraz z budżetem na reklamy można zamknąć w kwocie około 200 złotych.

4. Opinie o firmie w sieci

Klienci nie tylko szukają w sieci opinii o firmach, ale też pozostawiają własne. Aby były pozytywne, warto dbać o jak najlepszą obsługę klienta – jeśli nie będzie miał powodów do niezadowolenia, niczego złego nie napisze. Warto jednak monitorować opinie, jakie pojawiają się w sieci – czasem faktycznie pochodzą od klientów, a czasem inne firmy w taki sposób eliminują potencjalną konkurencję. Pamiętaj, że marketing szeptany ma wielką moc, zarówno pozytywną, jak i negatywną. Zadbaj o to, by w sieci pisano o Twojej firmie jak najlepiej. Takie usługi również możesz zamówić u profesjonalistów – nie są drogie, a bardzo skuteczne.